Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chiński Yutong z 18-metrowym elektrykiem i doubledeckerem na Busworld [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
10-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Chiński Yutong staje się globalnym liderem sprzedaży elektrycznych autobusów. Przebojem wszedł do Europy, jest coraz mocniejszy w Polsce. W Brukseli zaprezentował m.in. nowego elektrycznego przegubowca, którego polski przedstawiciel zamierza udostępnić przewoźnikom do testów w naszym kraju.

W ostatnich tygodniach Yutong przekazał do eksploatacji 20 elektrycznych autobusów w Białymstoku, gdzie stanowią pierwszą w pełni elektryczną flotę pojazdów. Model Yutong E12, z nowym designem, testowany jest też na ulicach Warszawy. Chiński producent chwali się, że jak dotąd dostarczył i zakontraktował już 100 pojazdów dla 18 samorządów z 7 województw.

Długi autobus o dużym zasięgu

Podczas Busworld 2023 Yutong chwalił się głównie modelem przegubowym, o bardzo dużym zasięgu. – Niedawno zainaugurowaliśmy obecność modelu E7 w Europie, a teraz będziemy mieli okazję przedstawić przegubowego U18. Wszystko wskazuje na to, że już niedługo zaprezentujemy go również w Polsce – powiedział Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland, przedstawiciela handlowego Yutonga w Polska.

18-metrowy autobus pokazano w konfiguracji 4-drzwiowej. Z informacji przekazanej przez producenta wynika, że na jego pokładzie może zabrać 120 pasażerów. To dość niewiele, jak na przegubowy autobus.

– Dzięki bezkobaltowym bateriom o pojemności ponad 560 kWh oraz systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania, na jednym ładowaniu osiąga nawet ponad 500 kilometrów. Pozwala to obsługiwać miejskie linie, charakteryzujące się bardzo dużą liczbą pasażerów – dodał Kucharski.

Przegubowiec pokazano już w nowym designie, który został nagrodzony statuetką Busworld Award Design. O wyglądzie zewnętrznym pojazdy każdy może wyrobić sobie własne zdanie. Najlepiej w Warszawie, gdzie 12-metrowy pojazd testowany jest przez MZA.

Wnętrze pojazdu pozbawione jest wodotrysków, ale prezentuje znacznie wyższą jakość niż chińskie produkty podczas poprzednich edycji targów. Nie odbiega ono mocno jakością od tego co budujemy w Europie, a przegania produktu kilku marek z Turcji. Ładne i estetyczne są sufity, przestrzeń na wyświetlacze informacje pasażerskiej. Pod dwoma wysokimi podestami naprzeciwko drugiego i czwartego wejścia do pojazdu zlokalizowane są silniki centralne pojazdu, co sprawia, że w autobusie prezentowanym na targach są tylko 4 miejsca bezpośrednio na niskiej podłodze. To największa wada pojazdu. Można to zmienić wyłącznie zmniejszając miejsce na wózki. Natomiast bardzo ciekawym rozwiązaniem były ładowarki USB, w podwójnym, wąskim i szerokim standardzie. Na tym polu Chińczycy wyprzedzają konkurencję.

Doubledecker Yutonga na rynek brytyjski, polski akcent i e-midibus

Obok przegubowca na Busworld stał bardzo ciekawy czerwony elektryczny autobus dwupokładowy U11DD z kierownicą po prawej stronie. Yutong chwalił się na stoisku, że na pojazd ma już klienta, ale to słowa raczej na wyrost, bo w tym roku planowane są dopiero testy elektrycznego pojazdu z bateriami o mocy 385 kWh (opcjonalnie: 422 kWh) i silnikiem elektrycznym o mocy 220 (do 350) kW. Również w tym wypadku wnętrze prezentowało się przyjemnie, co potęgowały bardzo wygodne fotele i dość wysokie, jak na piętrowy pojazd, sufity.

Miejscem z którego można było podziwiać pojazdy, był stylizowany przystanek autobusowy ze zdjęciem warszawskiego 12-metrowego Yutonga, który właśnie przechodzi testy w stolicy.

Marka Yutong zaprezentowała w Brukseli także model E7S, czyli najnowszą odsłonę 7-metrowego elektrobusu, który zaliczył swój europejski debiut w Polsce.  Kompaktowy autobus elektryczny łączy futurystyczny design z wysokimi parametrami użytkowymi, o czym mogli się przekonać kibice podczas mundialu w Katarze. Osiągający nawet 200 kilometrów na jednym ładowaniu model E7 był bowiem jednym z całej gamy pojazdów, które Yutong Bus dostarczył w ramach największego kontraktu na świecie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Przestrzeń

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Jakub Rösler 12 października 2023

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Komunikacja

MAN z elektryczną dziesiątką i podmiejskim e-busem na Busworld [zdjęcia]

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Przestrzeń

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Jakub Rösler 12 października 2023

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Komunikacja

MAN z elektryczną dziesiątką i podmiejskim e-busem na Busworld [zdjęcia]

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5